Yirmi Altıncı Lem'adan Onuncu Rica

        ''Bir zaman esaretten geldikten sonra, İstanbul'da, bir iki sene yine gaflet galebe etti.Siyaset havası, nazarımı nefsimden kaldırıp afaka dağıtmış iken, bir gün İstanbul'un Eyüp Sultan Kabristanının dereye bakan yüksek bir yerinde oturuyordum. İstanbul etrafındaki afaka baktım. Birden bakıyorum, benim hususi dünyam vefat ediyor, bazı cihetle ruh çekiliyor gibi bir halet-i hayaliye bana geldi. Dedim: '' Acaba bu kabristanın mezar taşlarındaki yazılar mıdır ki bana böyle hayal veriyor?'' diye nazarımı çektim; uzağa değil, o kabristana baktım. Kalbime ihtar edildi ki: '' Bu senin etrafındaki kabristanın, yüz İstanbul içinde vardır.Çünkü yüz defa İstanbul buraya boşalmış. Bütün İstanbul halkını buraya boşaltan bir Hakim-i Kadirin hükmünden kurtulup müstesna kalamazsın, sen de gideceksin!''...İstanbul'da da misafirim, dünyada da misafirim. Misafir, yolunu düşünmeli....
                                                                                                                Said Nursi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sofya Tolstoy Anıları. ( Tam metin)

Son Durak - Tolstoy'un Son Yılı,,- tam metin, sesli okunuşunu YouTube' tan dinleyenilirsimiz-

İZMİR' Lİ BİR ŞAİR VE ROMANCI VE ÖYKÜCÜ NECATİ CUMALI...