TÜRK HAMAMI - TURKISH BATH

Çocukken annem ve Fatma teyze hamama götürmüştü.(Hoşgör hamamı) Kadınlar hamamına erkek giremez ama çocuklar girer. Hamam tarihi bir yapıydı. Kabinlerinde soyunup peştamallarımızı sarıldık ve ayağımıza takunyalarımızı giyip içeri girdik. Hamam kalabalıktı. Bir kurnanın başında kimse yoktu. Oraya yöneldik. Annem kurnanın bir yanına Fatma teyze bir yanına geçip oturdu. Ben annemin yanına oturdum. Annem beni gürül gürül akan suyla yıkadı. Sıcak sularla yıkanmak hoşuma gitti. Hamamı dolaşmak istedim, annem" yerler kaygan dikkat et" dedi. Belli bir süre sonra İkiçeşmelik'ten tanıdığım çalgıcı kadınlar geldi. Hamamın havası değişmişti. Bunlar peştamallarını takip, gelince, göbek taşına yerleştiler. Ter atarken çalgılarını çalmaya başladılar. Diğer kadınlar müzik eşliğinde el çırpıyordu. Bir genç kız göbek atmaya başladı. El çırpanlar da el çırpmayı bırakıp göbek atmaya başladılar. Def, keman ve cümbüşün uyumlu sesi kuppede yankılanıyor insanı coşturuyordu. Kimileri hamam taslarını ters çevirip onlarla tempo tutuyordu. Göbek atan kadınların bazılarında ziller vardı. Unutamadığım birgün oldu. Bundan sonra da kadınlar hamamına gidemedim. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sofya Tolstoy Anıları. ( Tam metin)

Son Durak - Tolstoy'un Son Yılı,,- tam metin, sesli okunuşunu YouTube' tan dinleyenilirsimiz-

İZMİR' Lİ BİR ŞAİR VE ROMANCI VE ÖYKÜCÜ NECATİ CUMALI...