SON DURAK - Tolstoy'un Son Yılı (yeni çıkacak kitabın arka kapak yazısı)

Son Durak, yazım ile ilgili öğeler içerse de kurgulanmış bir eserdir. İzmir'in tarihi Kızlarağası Hanı'nda, ikinci el kitaplar satan bir kitapevinde, Lev Tolstoy' un, eski harflerle - Osmanlıca- yazılmış kitapcıklarına denk geldiğimde, birkaçını hemen satın almıştım. İlgimi çekmiş, Lev Tolstoy'un yaşantısını araştırmak istemiştim. Dikkat çekecek ölçüde bir yaşantıydı bu ve etkisi Rusya'nın dışına taşmıştı. Lev Tolstoy'dan en çok etkilenen her zaman yanında olan sekreteri Çetkov, onun adına İngiltere ve İskoçya'da pek çok konuşmalar yapmış "Tolstoy grupları" kurmuştu. Sofya Andreyevna Tolstoy'un, Azerbaycan'da yayınlanan anıları, Lev Tolstoy'u anlamam açısından etkili oldu. Lev Tolstoy'un, son yılını oluşturan gerçekleri kendi ve yakınında bulunan kişilerin sözlerinden alıntı yaparak yazdım. Neler olabileceğini, olmuş olabileceğini hayal ettim. Tolstoy'un metinlerinden, özellikle - ruh. kelam, muhabbet, dua, inanmak, eşitsizlik, vicdan, hiddet ve ölüm'den alıntılar yaptım. Gayem, Lev Tolstoy'un, yaşam ritmini, ahenk ve sesini hissettirmekti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sofya Tolstoy Anıları. ( Tam metin)

Son Durak - Tolstoy'un Son Yılı,,- tam metin, sesli okunuşunu YouTube' tan dinleyenilirsimiz-

İZMİR' Lİ BİR ŞAİR VE ROMANCI VE ÖYKÜCÜ NECATİ CUMALI...