MEVLÜT, URİM BABA VE BEN




         Bundan yarım asır öncesinden, eski karşı komşumuz; Mevlüt, çocukluğunun geçtiği evimizin bahçesinden; bir çiçek, bir tek altın çizgi getirdi.
         Annemi görmüş rüyasında:
         ''Ay gibi parlak yüzü vardı. Tebessüm ederek indi yokuştan, benim hatırımı sordu, senin, Ferit Abine dua edişine sevindi.  Çok iyi gördüm, Hayriye Teyzeyi.''
      Beraber mezarlığa gittik-gitmek istemişti-. Kalbinin hüznü içinde  dua attı anneme...Ben de.... Mahalle kahvesine kahve içmeye geldik. Eski mahallenin; o, unutulan komşuluklarından bahsettik...Muhabbetin üzerine Urim Baba geldi. Urim Baba, Mevlüt'le çocukluk arkadaşıdır, mahalle arkadaşıdır, hatta beraber Tabelacı Erdinç Abinin, dükkanında çalışmışlardır.
        Geçmişte kalan güzel günleri yad ettik. Hayat dolu bir neşe hissettim, geçmişte kalan güzel günler adına.İyi günlerdi.Orta kahvemizi yudumladık.Tebessümle andık.
       Mevlüt Gürbüz'e teşekkür ediyorum. Sağ olsun...
       

Yorumlar

  1. Büyük bir buluşmaydı, kalbimizden geçenlerin gerçeğe dönüşme anı. 40 sene öncesine, anılara gitmek beni 10 yaş gençleştirdi orta kahveyi içerken. Male çocoklari bir arada.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sofya Tolstoy Anıları. ( Tam metin)

Son Durak - Tolstoy'un Son Yılı,,- tam metin, sesli okunuşunu YouTube' tan dinleyenilirsimiz-

İZMİR' Lİ BİR ŞAİR VE ROMANCI VE ÖYKÜCÜ NECATİ CUMALI...